retour Rul ned Stands Automatisk tilstand

Landbrug: problemer og forurening, nye teknikker og løsningerDen dovne have lavet i det nordlige Elsass

Landbrug og jord. Forurening, kontrol, jordrensning, humus og nye landbrugsteknikker.
Did67
moderator
moderator
stillinger: 12607
registrering: 20/01/08, 16:34
Beliggenhed: Alsace
x 4219

Re: Den dovne have lavet i det nordlige Elsass

Besked non lutakket være Did67 » 16/07/18, 10:41

Jeg kan i det mindste bekræfte, at dette ikke er et frøproblem. Dette gentages år efter år med den første udendørs såning især. Der, i juli, er det fint. Med faktisk nogle gange er "gamle" poser allerede åbne, men nogle gange nye. Sommetider konventionelle, tasker fra en hard-counter eller kendte mærker, nogle gange "bio" ... Problemet er konstant.

Der er nogle gange snegle. En glemt bæst er i stand til at høvle dig 1 m gulerødder i en rille, mens den passerer ubemærket i dag eller i løbet af "høst" af natten lurer dybt i hans krølle.

Jeg er imidlertid i tvivl om, hvorvidt det bare er det. Formoder jeg, uden nogen beviser, er følsomheden af ​​kernen til "anti-kim" syntetiseret af svampe, der vokser i hø [følsomheden af ​​visse frø / frøplanter i kontakt med rådnende organisk stof kendt og refereres]. Den anden styr på refleksion, uden midler til at verificere det er de gasformige udstrømninger: netop dem, som vi kender endegyldigt, de forårsager den "phyto-toksicitet", som paysan.bio talte. Gulvningen af ​​bladene fra de første planter i kontakt med tørhøjen kan let observeres, selv om det efterfølgende vender tilbage i ordren. Men hvis den første gulerod forlader, så tynd, "gul" og visner, vil der aldrig være nogen videre udvikling. Den petiot plante af 2 blad cotyledonary fase har ikke modstandsdygtigheden af ​​en kål, salat, aubergine eller courgette plante!

Er det endda manglen på lys i bunden af ​​en fur, der er tidligt sæson, er dyb (12 / 15 cm) ???????

Eller er det lidt af det ??
1 x

torrent
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
stillinger: 64
registrering: 09/12/17, 17:55
Beliggenhed: Bas Rhin
x 11

Besked non lutakket være torrent » 16/07/18, 12:44

En af løsningerne kan være at afvise godt før (jeg ved ikke hvor længe) høje for at forsøge at modvirke de problemer, du snakker om.
Kunne et 30-40cm bredbånd gøre tricket?
0 x
Did67
moderator
moderator
x 4219

Besked non lutakket være Did67 » 16/07/18, 13:13

Faktisk udvikler jeg lidt i retning af dette: Med tiden, når vi dækker, men aldrig bevæger jorden, falder mængden af ​​ukrudt af ukrudt, der sandsynligvis vil vokse. Jeg var overrasket over, at landet i mit mislykkede "underjordiske kløver" forsøg var blevet så rent i så lang tid.

Så dette er en af ​​de måder, som jeg tror mest på: dyrk en gang fra tid til anden gulerødder i bar jord, vel vidende at det vil blive udryddet; græs blot på rækken for at bevare gulerødderne og efter høst, vende tilbage til "dækket under hø" -tilstand.

Et sådant "firkant" er i gang.
0 x
torrent
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
x 11

Besked non lutakket være torrent » 16/07/18, 14:19

Jeg synes det er muligt at sætte dækslet tilbage, når gulerodsløvene er på plads
0 x
Did67
moderator
moderator
x 4219

Besked non lutakket være Did67 » 16/07/18, 19:16

Ja, hvis du sår online og brug nogle ristede hø (eller en eng med modent græs - som at lave hø - skiftet til trimmeren / børste cutteren) ...
0 x

nico239
Ekspert økolog
Ekspert økolog
stillinger: 1511
registrering: 31/05/17, 15:43
Beliggenhed: 04
x 161

Besked non lutakket være nico239 » 17/07/18, 02:22

Did67 skrev:Faktisk udvikler jeg lidt i retning af dette: Med tiden, når vi dækker, men aldrig bevæger jorden, falder mængden af ​​ukrudt af ukrudt, der sandsynligvis vil vokse. Jeg var overrasket over, at landet i mit mislykkede "underjordiske kløver" forsøg var blevet så rent i så lang tid.

Så dette er en af ​​de måder, som jeg tror mest på: dyrk en gang fra tid til anden gulerødder i bar jord, vel vidende at det vil blive udryddet; græs blot på rækken for at bevare gulerødderne og efter høst, vende tilbage til "dækket under hø" -tilstand.

Et sådant "firkant" er i gang.

C'est comme cela que j'ai pratiqué cette année.

Pour le moment les carottes continuent de pousser.

Je croise les doigts.
0 x
"Et værktøj, der ikke spiser energi og respekterer jorden, hvad er det? Ben er et redskab, der ikke gør noget "(citatkonference François Mulet)
torrent
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
x 11

Besked non lutakket være torrent » 18/07/18, 21:18

le dernier coups, j'ai ouvert assez large (c'était pour ressuyer : Shock: ) et là ça commence à lever. Je les arrose tous les jours (avec cette chaleur ça a vite fait de cramer au soleil). ça m'a l'air un peu plus dru que les autres fois. je vais suivre ça de près.
Au niveau méthodologie ça donne ça :
- ouverture d'un sillon d'environ 30cm
-attente, la à cause du sol qui était détrempé (je ne comprend toujours pas comment ce morceaux de terre pouvait être ruisselant d'eau) --> donc attente de 2 jours avec plein soleil
-semis
-arrosage quotidien

Si ça marche bien je continuerai comme ça.

Par contre un point qui me chiffonne un peu plus : hier je discutai avec un voisin qui me dit que cela fait quelques années que ses semis de carottes ne fonctionnent plus. Au début c'était merveilleux et là il a carrément laissé tomber. lui est en culture conventionnelle ( amendement en automne, bêchage, motoculteur, pas de produit de synthèse ou autre). Donc notre problème serait le même malgré les types de cultures différentes. ça remet ma méthode citée ci dessus en question. Si ça marche est-ce que c'est le hasard ou pas? je retenterai un peu plus tard juste pour voir.

Autre point : cette parcelle était ruisselante d'eau alors que le reste était sec malgré la bonne couche de foin. Les tomates trouvent toujours de l'eau je ne sais pas où (elles sont sous abris). Elles sont exposées plein soleil toute la journée et aucun signe de manque d'eau. En tout je les ai arrosé 3 fois. Ce qui m'inquiète un peu c'est que une fois la source tarie je n'arriverai pas à humidifier les racines tellement elles doivent être profondément ancrée dans l'argile. Idem pour les courgettes (arrosées 1 fois à la plantation)
Le reste du jardin, malgré que les plantes ne présentaient aucun signe de faiblesse a été arrosé copieusement hier soir (1m3 d'eau y est passé pour 2 parcelles sur 3 soit 1.2ares) et aujourd'hui je vois les salades qui ont prises une bonne taille en une nuit et d'autres légumes aussi. Cela me fait penser qu'un peu d'humidité sous le paillage leur convient pas mal, mais si on les arroses bien ça explose carrément
0 x
Did67
moderator
moderator
x 4219

Besked non lutakket være Did67 » 18/07/18, 21:52

Hier, j'ai récolté quelques "vieux" radis, semés en même temps que les carottes (mon deuxième semis "raté" - très peu de carottes levées) :

a) ils sont très gros, mais pas ligneux du tout / bien tendres encore... Mais ils arrachent ! La moutarde de Dijon forte, c'est de la confiture à coté !

b) ils avaient de nombreux tout petits trous, tout autour, faits sous terre : petites limaces souterraines ? "chenilles en forme de cloportes" ? Ou quel autre ravageur ??? Et si c'était lui qui s'en prend aux toutes petites plantules de carottes, au point qu'on ne les voit même pas apparaître ?
0 x
Did67
moderator
moderator
x 4219

Besked non lutakket være Did67 » 18/07/18, 21:53

torrent skrev:
Par contre un point qui me chiffonne un peu plus : hier je discutai avec un voisin qui me dit que cela fait quelques années que ses semis de carottes ne fonctionnent plus. Au début c'était merveilleux et là il a carrément laissé tomber. lui est en culture conventionnelle ( amendement en automne, bêchage, motoculteur, pas de produit de synthèse ou autre). Donc notre problème serait le même malgré les types de cultures différentes. ça remet ma méthode citée ci dessus en question. Si ça marche est-ce que c'est le hasard ou pas? je retenterai un peu plus tard juste pour voir.

En même temps, ce ne serait pas le foin. Ou pas QUE le foin... ? !
0 x
torrent
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
x 11

Besked non lutakket være torrent » 18/07/18, 23:44

si c'est c'est fameuse bestiole, ça voudrait dire que les semis réalisés à partir de début juillet (c'est assez approximatif) devraient levés.
je ne connais pas le cycle de ces bestioles, mais pour les haricots je n'ai plus aucun soucis depuis 2-3 semaines alors qu'avant c'était cata. Donc elles doivent passer à un autre stade vers ce moment là.

De mon point de vue, la solution que je trouve à ce problèm serait de retardé mes semis d'un bon moment
0 x

• Lignende emner
    Svar
    Udsigter
    Sidste indlæg

Tilbage til "Landbrug: problemer og forurening, nye teknikker og løsninger"