retour Rul ned Stands Automatisk tilstand

Affald, genanvendelse og genanvendelse af gamle genstandePhotovoltaic Resistive Cost Effective

Miljøpåvirkning af udtjente produkter: plast, kemikalier, køretøjer, landbrugsmademarkedsføring. Genbrug og genbrug direkte (oprydning eller overcykling) og genbrug af genstande, der er gode til affaldet!
PVresistif
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
stillinger: 65
registrering: 26/02/18, 12:44
x 6

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective

Besked non lutakket være PVresistif » 09/07/18, 18:46

Bare en info: Efter sommersolhverv vil jeg ændre installationen af ​​min sensor; ja denne er 75 °, der er for meget tab af magt, jeg sender det til 55 / 60 °.
På den anden side for den variable modstands pb holdt jeg ikke noget rimeligt forum, jeg vil forlade som, ikke valget
1 x

xboxman4
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
stillinger: 116
registrering: 09/07/08, 20:04
x 1

Besked non lutakket være xboxman4 » 09/07/18, 20:25

Der findes allerede vellykkede systemer på tværs af Atlanterhavet:
http://www.cyboenergy.com/solutions/pvsolarheating.html
0 x
xboxman4
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
stillinger: 116
registrering: 09/07/08, 20:04
x 1

Besked non lutakket være xboxman4 » 09/07/18, 21:16

Der er også dette emne (på engelsk), der kunne interessere dig:

http://solarhomestead.com/making-a-sola ... er-heater/
0 x
PVresistif
Jeg forstår økonomi
Jeg forstår økonomi
stillinger: 65
registrering: 26/02/18, 12:44
x 6

Besked non lutakket være PVresistif » 23/09/18, 19:20

je viens de remettre en service mon chauffe eau électrique qui avait été arrête depuis le 15 Juillet ; i l est vrai que nous avons eu un ensoleillement exceptionnel pour la première année de fonctionnement de mon installation photovoltaïque .
Ainsi avec 70 jours d arrêt j'estime l'économie à 4.5 kWh par jour de mon chauffe eau électrique soit 315 kWh , ou en euros 47€ ; certes c'est une année tout à fait exceptionnelle mais tout de même , c'est très encourageant , bien au delà de ce que je prévoyais .
Je rappelle que j'ai un seul capteur qui m'a couté 100 € , j'en ai donc payé la moitie en un été ...........
Bien entendu mon installation PV c'est un capteur 250 W sur un chauffe-eau de 50 L indépendant du chauffe eau électrique de 200 L et il est certain que je dois consommer moins en été car quand il fait 35 °C, la douche quotidienne ( 2 personnes ) un peu plus fraiche, cela est tout à fait agréable ; en fait mon chauffe -eau de 200L est très surdimensionné .
Je vous encourage à y réfléchir , car la seule chose un peu " complexe" c'est la résistance 30V ( mais cela coute bien peu : 15 grammes d 'acier inox diamètre .8 mm ) ; une installation 30 V c 'est très " sécure " , pas de protection , rien que le thermostat double du chauffe eau standard .
A bons entendeurs ............. ne faites pas tous çà vous allez ruiner EDF............
note : 100 L d'eau à 45 °C cela consomme : 100x(45-15)*4.18/3600= 3.5 kWh + 1 kWh de pertes du chauffe eau , soit 4.5 kWh / jour ( rendement faible ) .
0 x

Tilbage til "Affald, genanvendelse og genanvendelse af gamle genstande"